Tarja – The Brighest Void

Na dwa miesiące przed premierą nowego albumu The Shadow Self, królowa ciężkich brzmień wydaje prequel nadchodzącej płyty. W ten oto sposób możemy cieszyć się ponad 50 minutami nowej muzyki z krążka The Brighest Void.

Mam nadzieję, że The Brightest Void to miła niespodzianka do każdego z Was. Podczas długiego procesu nagrywania utworów na nową płytę, The Shadow Self, zdałam sobie sprawę, że jest tak wiele bliskich mi kawałków, że nie uda mi się zmieścić ich na jednym albumie. Tym razem postanowiłam nie zachowywać nic dla siebie i podzielić się wszystkim z fanami, którzy mnie wspierają.

Zapewne każdy fan Tarji był mile zaskoczony nowym wydawnictwem. Artystka sprawiła TarjaTheBrightestVoidLPbardzo miłą niespodziankę fanom ciężkich brzmień. Ja ze swojej strony jestem bardzo zadowolony z tego, że Tarja nie zachowała tych wspaniałych kompozycji dla siebie i podzieliła się nimi ze światem.

Zatem jakie jest wydawnictwo The Brightest Void? Jak zapowiada sama artystka to nie tylko przedsmak płyty The Shadow Self, ale także nowy pełnoprawny materiał, na który według mnie warto zwrócić uwagę.

Na krążku dzieje się bardzo dużo. Można odczuć, że mamy tu do czynienia z muzyczną kontynuacją albumu Colours In The Dark.  Jest dużo ostrego gitarowego grania, energiczna perkusja i genialny wokal Tarji. Album rozpoczyna się singlowym kawałkiem The Bitter End, który skradł moje serce od pierwszych dźwięków. Dalej jest tylko lepiej. Tarja zaprosiła do współpracy wspaniałych muzyków. Jednym z nich jest Michael Monroe, ikona glam rocka i frontman Hanoi Rocks. Usłyszeć go można u boku Tarji w kompozycji Your Heaven And Your Hell. Prócz Michaela usłyszymy także perkusistę Red Hot Chili Peppers, Chada Smith’a w utworze Eagle Eye. 

Na tym niespodzianki się nie kończą. Tarja nagrała genialną wersję motywu przewodniego Jamesa Bonda, Goldfinger, który pierwotnie wykonywany był przez  Shirley Bassey. Prócz tego usłyszymy również cover utworu Paula McCartneya, House Of Wax. Jak by tego było mało, to na płycie pojawił się nowy mix kompozycji Paradise (What about us?) z dorobku grupy Within Temptation. Początkowo nie czułem znacznej różnicy. Jednak utwór ten zyskał trochę surowsze brzmienie, które wpisuje sie w całą stylistykę albumu.  Przyznam, że nie spodziewałem się takich niespodzianek ze strony Tarji. Jestem mile zaskoczony i zachwycony nowym materiałem. Jest tak jak artystka zapowiadała, dużo ciężkiej i rockowej energii. Tak zwana gitarowa nawalanka daje niesamowitego kopa.

Tarja wydając The Brightest Void osłodziła wszystkim oczekiwanie na kolejny album, który usłyszymy już za dwa miesiące. Tym samym artystka zaostrzyła apetyt na wydawnictwo The Shadow Self. Przyznam, że po takim prequelu nie mogę się doczekać tego, co Tarja ma do zaoferowania na nowym krążku. Pozostaje jedynie czekać i zapętlać bardztarjathebrightestvoidcdo udany The Brightest Void. 

Tracklista albumu:

1. No Bitter End
2. Your Heaven And Your Hell (feat. Michael Monroe)
3. Eagle Eye (feat. Chad Smith)
4. An Empty Dream
5. Witch Hunt
6. Shameless
7. House of Wax
8. Goldfinger
9. Paradise (What About Us)

Skomentuj

