Dzień z Within Temptation

Dziś mam dla was trochę muzyki mojego ukochane zespołu spod szyldu gotyckiego, symfonicznego rocka/metalu. Jak się domyślacie chodzi tu o Sharon z ekipą, czyli Within Temptation. Przygotowałem zestawienie, a właściwie przekrój całej twórczości zespołu. Znajdziecie tutaj praktycznie utwory z każdej studyjnej płyty zespołu. Prócz tego usłyszycie kilka wykonań na żywo, a także wersje demo utworów, które zostały wydane na singlach. 500px-within_temptation

Podczas słuchania playlisty łatwo będzie można zauważyć jak style zespołu ewoluował. Już drugi album przyniósł wielką zmianę. Debiutancki Enter był w pełni utrzymany w duchu doom metalu. Mother Earth był utrzymany w stylistyce symfonicznego i gotyckiego metalu. Kolejny krążek The Silent Force nie przyniósł ogromnych zmian gatunkowych. Był to po prostu krążek spod znaku metalu symfonicznego poprowadzonego z wielkim rozmachem. Zmiany przyniósł natomiast album The Heart Of Everything, który zahaczał już o lekko rockową stylistykę, a Sharon eksperymentowała ze swym wokalem. Na tym nie koniec zmian, bo na albumie The Unforgiving mamy do czynienia rockiem, symfonicznym zacięciem, a także z odrobiną elektroniki. Ostatni studyjny album grupy Hydra to czystej postaci dobry, mocny rock z elementami symfoniki i brzmieniowymi eksperymentami. Widać i słychać jak zespół zmieniał swój styl. Widać, że WT nie stoi w miejscu. Sharon wraz z ekipą bawią się muzyką, próbują ciągle czegoś nowego i rozwijają się, co mnie bardzo cieszy. Choć niektórzy mają za złe zespołowi, że tak zmienili swój styl grania. Ja kocham ich tak mocno, że czego by Within Temptation nie stworzył, to i tak wiem, że to przypadnie mi do gustu! 🙂

Tak więc życzę miłego dnia spędzonego z Within Temptation!

 

3 uwagi do wpisu “Dzień z Within Temptation

  1. I ja postanowiłem skomentować Twój wpis o Within Temptation. To mój ulubiony zespół z tego gatunku… no właśnie ktoś mógłby zapytać jakiego. Na pewno zespół ewoluuje co mi się podoba bo dzięki temu jest ciągle na czasie.
    Kiedyś miałem bzika na punkcie Sharon i zespołu ale dziś nie ogranicza mnie żaden gatunek i żaden zespół. Myślę, że możemy mieć wiele ulubionych zespołów i artystów, możemy słuchać muzykę od metalu poprzez pop a skończywszy na techno. W przypadku muzyki ogranicza nas tylko własna wyobraźnia… no i słuch 😉
    Pozdrawiam!

    • Dokładnie tak!
      Kiedyś nie widziałem innych zespołów poza Within Temptation i innych spod znaku symfonicznego i gotyckiego metalu… byłem trochę ograniczony muzycznie… Jednak ten okres już dawno przeminął i moje muzyczne horyzonty się znacznie poszerzyły od metalu po rock, alternatywę, elektroniczne brzmienia, aż po muzykę klasyczną, w której lubię się czasem zanurzyć 🙂

  2. Uwielbiam ich pierwsze 3 albumy! Następne są już dla mnie nieco nijakie, ale „Hydra” to zwrot w dość interesującym kierunku.

    Serdecznie zapraszam na nową recenzję (Miley Cyrus – Dooo It!) na NAMUZOWANI.blog.onet.pl

Skomentuj

