Dzień z folkowymi brzmieniami

Muzyka folk od razu kojarzy mi się z subtelną i magiczną Islandią. Nie bez powodu, ponieważ muzyka islandzka to głównie folk. Właśnie w takim folkowym i trochę islandzkim klimacie będzie dzisiejsze zestawienie, które dla was przygotowałem. Zebrałem dziesięć przepięknych folkowych kompozycji zarówno tych energicznych jak i subtelnych, nastrojowych.

Playlistę otwiera mój ulubiony folkowy zespół prosto z Islandii, mowa tu o Of Monsters and Men. Postanowiłem wybrać ich kompozycję Empire, która pochodzi z przecudownego, najnowszego krążka grupy jaki jest Beneath The Skin. 

Skoro pajawił się OMAM, to nie może zabraknąć rówieśniczych kapel takich jak Mumford  & Sons oraz Th Head and the Heart. Polski folk także znalazł miejsce w tym zestawieniu. Leski z utworem Lepiej wcale oraz Fismoll z kompozycją Eager Boy są polską reprezentacją na tej playce.

Tak jak wspomniałem wcześniej prócz energicznych kawałków usłyszycie także nastrojowe i subtelne kompozycje. Należą do nich między innymi For Emma w wykonaniu Bona Ivera czy zamykający zestawienie Looking Too Closely należącego do muzycznego dorobku Finka.

Życzę więc miłego odbioru i odprężenia przy tych błogich dźwiękach.

5 uwag do wpisu “Dzień z folkowymi brzmieniami

  1. Kocham folk metal! Arkona i Eluveitie to chyba moje dwa ulubione zespoły w tym gatunku. Gorąco polecam 😉

    Zapraszam na nową recenzję (Lana Del Rey – Music to Watch Boys To) na blogu NAMUZOWANI.blog.onet.pl

Skomentuj

