Hipnotycznie zakręcił Lublinen

Pewnego pięknego wieczoru (05.11.2015) w Lublinie czas się zatrzymał. Sprawcą tego zamieszania był pewien artysta kryjący się pod pseudonimem Leski, który zagościł do muzycznego studia Polskiego Radia Lublin. Paweł Leszoski wraz z zespołem hipnotycznie zakręcił Lublinem wykonując utwory ze swej EPki Zaczyn i z debiutanckiego, długogrającego wydawnictwa zatytułowanego Splot. 12141628_10153657885584817_4533444137795494441_n

W kameralnym studiu Radia Lublin panował niezwykły nastrój, który idealnie nadaje się na jesienne wieczory. Klimat ten został spotęgowany przez Leskiego. Zaczarował on publikę w tym również i mnie. Powtarzam się do znudzenia, ale ja nie potrafię słuchać muzyki. Jak zwykle emocje wzięły górę i zacząłem przeżywać muzykę. Czas się dla mnie zatrzymał i nie obchodziło mnie zupełnie nic prócz tych cudownych dźwięków, które jeszcze na długi czas pozostaną w mojej głowie. Zapewne nie tylko w mojej. Widziałem reakcję publiki i wszyscy byli zachwyceni. Liczne brawa, okrzyki są tego potwierdzeniem. W sumie innej reakcji nie można było się spodziewać, bo taka genialna muzyka i tacy artyści jak Leski zasługują na wielkie brawa.

Recenzując Splot pisałem, że Leski to dojrzały mężczyzna o niebywałym wyczuciu piękna i ogromnej wrażliwości. Nigdy nie wątpiłem w to co napisałem. Koncert zaś tylko umocnił mnie w przekonaniu, że tym jednym zdaniem trafnie opisałem Pawła Leszoskiego. Płyta już w dniu premiery mnie oczarowała i bez problemu trafiła w moje muzyczne gusta. Wszystko to za sprawą niebanalnych dźwięków i pięknych tekstów. Muzyka na płycie brzmi niezwykle, a na koncercie była istna magia. Brzmienie gitary zawsze mnie fascynowało. Tutaj gitara ma bardzo dźwięczne towarzystwo, które doprowadziło mnie do pewnego muzycznego szaleństwa. Dźwięki folkowych instrumentów takich jak banjo czy mandolina na żywo brzmią niezwykle. Jeśli do tych folkowych brzmień dołącza kontrabas, syntezatory analogowe czy fligelhorn to mamy do czynienia z prawdziwą magią dźwięków. Jednak na tym nie koniec bo muzyka to jedno, a Leski raczy nas jeszcze swym niezwykle ciepłym głosem, którym w niezwykły sposób zabrał nas do splotu dźwięków, brzmień i znaczeń.

Wszystko to działo się w małym, klimatycznym studiu Radia Lublin. Będę bardzo miło wspominał ten magiczny koncert. Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tym wszystkim.  Podczas koncertu czułem tą moc i pasję do muzyki jaką ma w sobie Leski. Po zakończonym koncercie udało mi się zamienić kilka słów z samym Leskim, a także z jego zespołem. Cieszę się niezmiernie, że muzykom bardzo spodobała się lubelska publika i, że bardzo dobrze grało im się w moim kochanym mieście. Mam nadzieję, że Leski wraz z ekipą zagoszczą w Lublinie jeszcze nie raz. Będę wyczekiwał kolejnych koncertów i na pewno na którymś się pojawię, bo warto!

2 uwagi do wpisu “Hipnotycznie zakręcił Lublinen

  1. Jestem przed koncertem – moim pierwszym – Leskiego w Stodole. Pewnie klimat będzie odrobinę inny, ale Paweł wytwarza wokół siebie fantastyczną aurę, więc wrażenia będą podobne. Zazdroszczę Ci miejsca, bo studio radiowe jest bardzo dobrym miejscem na koncert takiego artysty, jak on. A sam Leski jest super miłym facetem, dla mnie to w tym momencie numer jeden w polskiej muzyce ostatnich miesięcy.

    • Z tego co wiem Leski ma wystąpić na Open Stage w Stodole, a ta scena jest również bardzo klimatyczna i intymna. W stu procentach się z Tobą zgadzam, że Paweł to artysta numer jeden na naszej rodzimej scenie 🙂

Skomentuj

