Of Monsters and Men – Beneath The Skin

Po czterech latach muzycznej posuchy ze strony grupy Of Monsters and Men nadchodzi nowy album. Zespół swój drugi krążek zatytułował Beneath The Skin. Czy nowe wydawnictwo będzie godnym następcą debiutanckiego krążka? Ja uważam, że tak. Już wypuszczone przed premierą płyty single świadczyły o tym, że Beneath The Skin będzie niezwykłym albumem. Tak też się stało. Pierwszy krążek w całości mnie oczarował, tak samo jest także w przypadku najnowszego krążka. Byłem przekonany, że będzie to bardzo dobra i przyjemna płytka.

Krążek został wypełniony jedenastoma kompozycjami w wersji podstawowej. W wersji deluxe zaś mamy zaś dwie bonusowe ścieżki i dwa remiksy. Ogólnie nowy album jest muzyczną kontynuacją poprzedniego wydawnictwa. Jest co prawda kilka nowości brzmieniowych, np. w utworze Slow Life. Większość kompozycji jest do siebie bardzo podobna, jednak nie jest to żaden ujemny aspekt, a wręcz przeciwnie. Słuchając całości nie można mówić tu o nudzie. Wszystkie utwory zachwycają swoją lekkością i instrumentalnym bogactwem. Cały album jest utrzymany w duchu indie folk, który jest bardzo przyjemny w odbiorze. Muzycznie prezentuje się genialnie. A jak jest z warstwą wokalną? Równie dobrze. We wszystkich utworach przeplatają się dwa głosy, które doskonale wypadają na tle tych nietuzinkowych kompozycji. Pozostając przy wokalu mamy tutaj pewną nowość, która nie występowała na poprzednim krążku. Mowa tu o chórkach, które sprawiają, że piosenki stają się jeszcze bardziej klimatyczne. Mimo, że klimatu nie brakuje żadnej z kompozycji to chórki robią swoje i utwory nabierają magii.

Tracklista: Of-Monsters-and-Men-MusicSnake

1. Crystals
2. Human
3. Hunger
4. Wolves Without Teeth
5. Empire
6. Slow Life
7. Organs
8. Black Water
9. Thousand Eyes
10. I Of The Storm
11. We Sink

Deluxe Edition:
12. Backyard
13. Winter Sound
14. Black Water (Chris Taylor of Grizzly Bear Remix)
15. I Of The Storm (Alex Somers Remix)

Włączając Beneath The Skin przeniosłem się w inną, lepszą rzeczywistość. Zawitałem do świata, który został stworzony przez Of Monsters and Men. Do tych malowniczych i tajemniczych miejsc z pewnością powrócę i to nie raz. Chce uciekać przed wilkami, gubić się w głębinach czarnej wody i być w samym sercu burzy. Właśnie w taką magiczną podróż zabrał mnie najnowszy krążek.  Poprzedni krążek również przeniósł mnie do we wspaniały wojaż, jednak to co przeżyłem podczas słuchania Beneath The Skin jest do nieopisania. Przeżyłem pewnego rodzaju muzyczne katharsis. Jak już wspominałem w poprzednich wpisach ja nie potrafię słuchać muzyki, ja ją przeżywam. Ona przepływa przez moje ciało, przez każdą komórkę i płynie zawiłym korytarzem żył. Bardzo dziękuję za ten wspinały krążek. Z pewnością przyniesie on nie jednej osobie ukojenie w trudnych chwilach, lub po prostu przeniesie w inną rzeczywistość. Wiem, że niektórym ten album może się nie podobać, ale ja go po prostu kocham! Połykam w całości każdy utwór z krążka i utożsamiam się z nim. Gdy tylko usłyszałem pierwszy utwór Of Monsters and Men obdarzyłem zespół nie małą sympatią. Po pierwszym krążku zakochałem się w nich, a po wysłuchaniu nowej płyty moje uwielbienie do nich rozpaliło się jeszcze bardziej.

Of Monsters and Men wydając krążek Beneath The Skin udowodnili jaka moc drzemie w muzyce z pogranicza indie folk. I jak już wspomniałem oczarowali mnie swoją nową muzyką. Płyty polecać chyba nie muszę, bo z moich słów wynika, że warto ją przesłuchać. A żeby wam to ułatwić załączam album, który możecie przesłuchać na spotify 😉

106 uwag do wpisu “Of Monsters and Men – Beneath The Skin

  1. You can definitely see your skills within the article you write.

    The arena hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe.
    At all times go after your heart.

Skomentuj

