proAge

Pewnego dnia zapukał do mnie Mariusz Filosek, który zachęcał mnie do zapoznania się z muzyką zespołu proAge. Z ciekawości zajrzałem, co kapela ma do zaoferowania. Mile się zaskoczyłem faktem, że wspomniany Mariusz Filosek to nikt inny jak wokalista formacji proAge. Mile zaskoczyłem się również muzyką, którą panowie z z proAge wykonują. Zanim jednak przejdę do muzyki to krótko przedstawię wam ten tajemniczy zespół.

10926411_776189392455905_5399562646924157715_n

Co zaskakujące korzenie kapeli sięgają do roku 1985 roku. Wtedy to panowie grali pod nazwą Czwarty wymiar. Jednak z upływem czasu każdy z członków zespołu poszedł w swoją stronę, co skutkowało zawieszeniem działalności w 1990 roku. Jednak chłopaki nie odpuścili i wznowili działalność w 2008 roku. Rokiem przełomowym w działalności zespołu był rok 2010. Do grupy dołączył wtedy Marcin „Kosa” Kosakowski, a Czwarty wymiar został zmieniony w proAge. W kolejnych latach formacja opracowywała materiał i chciała ruszyć w trasę koncertową. Jednak w 2012 w wyniku małych zmian personalnych w zespole koncerty zostały wstrzymane. Kapela rozpoczęła poszukiwania muzyków do uzupełnienia składu. Gdy już wszystko było dopięte na ostatni guzik proAge ruszyło z koncertami w 2014 roku w składzie: Arek „Aru” Grybek – bębny, Mariusz „Marian” Filosek – wokal, Paweł Drobniewski – bas, Marcin „Kosa” Kosakowski – klawisze i Tomek Papiernik – gitara.

Zespół proAge jest reprezentantem szeroko pojętego rockowego brzmienia. Panowie łączą w swojej muzyce elementy rocka, progresji, grunge, a nawet doszukać się można symfonicznego zacięcia, który obecny jest w kompozycji Życie na wynos. Ogólnie mówiąc jest to bardzo dobre rockowe granie i niebanalne teksty, które co ważne są w naszym ojczystym języku. Za co kapeli należy pokłon, ponieważ obecnie bardzo mało niszowych zespołów nagrywa utwory w języku polskim, a szkoda. Jednak proAge nie dało się ponieść modzie i nagrywają po polsku. Fakt ten bardzo mnie cieszy. Warto też zwrócić uwagę na przyjemny wokal, który momentami jest drapieżny, a czasem miły i łagodny tak jak w kawałku Manipulacja. 10518313_736536463087865_5587246975923949796_o

Dotychczasową karierę grupy wieńczy EPka zatytułowana odbycie szaleństwa. 

Tak przedsatwia się tracklista mini albumu:

1.Mary Jane
2.Życie na wynos
3.W sieci
4.Raj nieo(d)szukany
5.Robale
6.Manipulacja

Jak pisałem wcześniej kapela prezentuje swoją muzyką bardzo dobre i co ważne polskie, rockowe granie. Wszystkim fanom niebanalnych rockowych brzmień polecam zespół proAge. Z tego miejsca pragnę też podziękować Mariuszowi, który odezwał się do mnie i zapoznał mnie ze swoim zespołem. Dzięki za porcję takiej wyśmienitej muzyki!

A dla was drodzy czytelnicy mam trzy kompozycje pochodzące z mini albumu odbycie szaleństwa, miłego słuchania 🙂

Jedna uwaga do wpisu “proAge

Skomentuj

