SIRENIA – Once My Light

Czas na kolejną premierę. Tym razem swój singiel wypuściła grupa Sirenia. Utwór Once My Light jest zwiastunem nadchodzącego albumu pod tytułem The Seventh Life Path, który ukaże się już w maju.

Kompozycja ta jest typowa dla tego zespołu. Od pierwszych dźwięków można rozpoznać, że kawałek ten został nagrany przez Mortena Velanda wraz z ekipą. Utwór jest mocny, momentami drapieżny i zachowany w stylu grania Sirenii. Słuchając Once My Light można doszukać się nawiązania do poprzednich wydawnictw, np. The 13th Floor  czy The Enigma of Life. Podobieństwo do tych albumów słychać głównie w wokalu Ailyn podczas śpiewania zwrotek. Jeśli chodzi o kwestię rytmiczną to można odczuć, że dużo zostało zaczerpnięte z ostatniego albumu Perils of the Deep Blue. Na duży plus zasługuje obecność chóru, choć jest ona znikoma, lecz dodaje tego gotyckiego smaczku. Utwór ogólnie jest dobry, choć ja spodziewałem się nieco ostrzejszej kompozycji. Rozczarowany nie jestem, bo darze ten zespół nie małą sympatią. Uważam jednak, że utwór ten mógłby być nieco lepszy. Mam nadzieję, że reszta płyty wywoła u mnie ciarki na plecach. Tak więc czekam na album The Seventh Life Path!

3 uwagi do wpisu “SIRENIA – Once My Light

Skomentuj

