Music Inspired by the Life and Times of Scrooge

Będąc jeszcze w muzycznym klimacie finów, który towarzyszy mi od dnia premiery krążka Endless Forms Most Beautiful, postanowiłem sięgnąć po solowy debiut Tuomasa Holopainena. Przyznam się, że gdy jego krążek został wydany przeszedłem wobec niego obojętnie. Zupełnie nie wiem czemu tak postąpiłem. Teraz tego żałuje, bo album jest świetny. Tuomas jest genialnym kompozytorem co udowodnił za każdym razem, gdy jego zespół Nightwish wydawał kolejne albumy. Solowo sprawdził się równie znakomicie. Tuomas w zespole tworzy kompozycje pod metal symfoniczny, a solowo dał się ponieść klasyce z elementami folku. Bo jego solową płytę śmiało można wpisać w ramy myzyki filmowej, klasycznej i folkowej. Wszystkie te elementy znajdziemy w Music Inspired by the Life and Times of Scrooge. Jak wskazuje tytuł album ten powstał z inspiracji komiksem autorstwa Dona Rosy Życie i czasy Sknerusa McKwacza.

Album zawiera dziesięć pięknych kompozycji. Większość z nich to utwory instrumentalne, choć wokal też się pojawia. A głosu w utworach na Music Inspired by the Life and Times of Scrooge użyczyli Johanna Kurkela, Johanna Iivanainen, Alan Reid i Tony Kakko. Muzyka na tym albumie jest bogata w instrumentaria, słyszymy tu pianino, skrzypce, dudy, kobzy, flety, czasem słychac brzdęk gitary klasycznej. Ten album jest rozkoszą dla moich uszu. Odbyłem piękną 54 minutową podróż do muzycznego świata Tuomasa. Krążek ten jest również swego rodzaju ucieczką od wszechobecnego zgiełku i zawirowania. Muzyka ta uspokaja, daje do myślenia i dostarcza ukojenia dla rozszarpanej dniem codziennym duszy.

Tracklista albumu:Tuomas-Holopainen-The-Life-and-Times-of-Scrooge

1. Glasgow 1877

2. Into the West

3. Duel & Cloudscapes

4. Dreamtime

5. Cold Heart of the Klondike

6. The Last Sled

7. Goodbye, Papa

8. To Be Rich

9. A Lifetime of Adventure

10. Go Slowly Now, Sands of Time

Słuchając tego krążka miałem wrażanie, że mam do czynienia z twórczością Nightwisha tyle,że bez gitarowych riffów. Próbowałem ze wszystkich sił nie szukać powiązania z muzyką Nightwisha, lecz się nie da. Te wszystkie muzyczne partie choć inne niż w fińskim zespole, to i tak znane. Czytając recenzję ostatniej płyty finów spotkałem się z tezą, że w EFMB doszukać się można połączenia Music Inspired by the Life and Times of Scrooge i Imaginaerum. Jest w tym trochę racji. Mimo to nie mam genialnemu kompozytorowi tego za złe. Jestem mu wdzięczny za to, że tworzy taką cudowną muzykę. Czekam na jego kolejny solowy album, bo Music Inspired by the Life and Times of Scrooge mnie oczarował. Będę wracał do tego krążka i to często, bo na prawdę warto zasłuchać się w tej muzycznej historii.

Jedna uwaga do wpisu “Music Inspired by the Life and Times of Scrooge

  1. Szkoda, że EFMB nie ma takiego niesamowitego klimatu jak „Kacze Opowieści” Tuomasa. Uwielbiam ten album; to jeden z lepszych wydanych w zeszłym roku.

Skomentuj

