Wehikuł czasu #1

Na wstępie chcę podziękować wszystkim, którzy tutaj zaglądają, czytają i komentują moje wpisy. Blog się rozwija co mnie bardzo cieszy. Gdy patrzę na statystyki odwiedzin wiem, że poszedłem w dobrym kierunku. Prowadziłem już kilka blogów, ale żaden z nich nie przetrwał, a ten trzyma się bardzo dobrze i jestem z niego zadowolony.

Pewnie jesteście ciekawi do czego zmierzam. Otóż postanowiłem rozpocząć pewien cykl wpisów WEHIKUŁ CZASU. Jak się domyślacie będziemy podróżować w czasie i odkopywać stare zapomniane ale i lubiane utwory i zespoły, które zakończyły swoją działalność, a pozostawiły po sobie sporo ciekawych utworów. W każdy poniedziałek będę zabierał was w muzyczną podróż w czasoprzestrzeni. Więc do dzieła!

Na pierwszy ogień idzie legenda rockowego grania czyli zespół Scorpions. Tej formacji chyba nie muszę nikomu przedstawiać, jest to już klasa w sama w sobie. Właściwie było tak już od samego początku. Przenosimy się do 1984 roku. To właśnie wtedy zespół wydał utwór Rock You Like a Hurricane, który pochodził z albumu Love at Firts Sting. Utwór ten stał się hymnem grupy w latach 80 i to właśnie z tej kompozycji najbardziej znana jest formacja.

Nie byłbym sobą gdybym nie wspomniał o genialnej balladzie również autorstwa Scorpionsów. Tym razem przenosimy się do czasów nam trochę bliższych, czyli do roku 1990. Mam tu na myśli utwór Wind of Change, który pochodzi z płyty Crazy World. Myślę, że ta pozycja jest wszystkim znana. Ja jestem miłośnikiem tej ballady, ma ona pięknie przesłanie. Opowiada o przemianach politycznych w ZSRR na przełomie lat 80. i 90., które przyczyniły się do upadku komunizmu. Utwór po prostu opowiada historię i jeśli chodzi o moje osobiste odczucia, to wzrusza mnie za każdym razem, gdy go słucham.

Warto wspomnieć, że utwór ten został nagrany również po rosyjsku Ветер Перемен/Wietier Pieriemien i po hiszpańsku Vientos de Cambio.

Zespół przygotował dla swoich fanów niespodziankę i wydał w 2011 roku album Comeblack. Na płycie znalazły się na nowo nagrane utwory, między innymi Rock You Like a Hurricane i Wind of Change. Wszystkim polecam wspomniany album, bo jest godny uwagi 🙂

 

Jedna uwaga do wpisu “Wehikuł czasu #1

Skomentuj

