Brandi Carlile

Dziś przedstawię wam pewną wspaniałą dziewczynę, którą jest Brandi Carlile. O tej cudownej wokalistce dowiedziałem się o d znajomej (https://kingovelove.wordpress.com). Od razu zauroczyła mnie swoimi utworami. Brandi ma bardzo charyzmatyczny i energiczny głos. Pokrótce przedstawię wam bliżej osobę Brandi.

Brandi Carlile urodziła się 1 czerwca 1981 roku w w Ravensdale koło Seattle w stanie Waszyngton. Pochodzi z muzykalnej rodziny i już jako małe dziecko interesowała się muzyką. Już w wieku ośmiu lat zaśpiewała dla większej publiczności wraz z mamą klasyk country jakim jest utwór Tennessee Flat Top Box. Zaś jako piętnastolatka nauczyła się grać na gitarze i zaczęła pisać teksty i własne kompozycje. Zanim podpisała kontrakt z wytwórnią muzyczną występowała w tercecie muzycznym wraz z bliźniakami Timem i Philem Hanserothem. Następnie Brandi rozpoczęła solową karierę i podpisała kontrakt z dużą wytwórnią płytową. W solowej karierze do dnia dzisiejszego towarzyszą jej bracia Hanseroth. W 2005 roku ukazała się jej pierwsza płyta zatytułowana Brandi Carlile, dzięki której odniosła sukces. Po pozytywnie przyjętej płycie Brandi wyruszyła w trasę koncertową i wraz z zespołem skomponowali materiał na następny album, który nosi tytuł The Story. Do tej pory nagrała cztery albumy:

  • Brandi Carlile (2005)
  • The Story (2007)
  • Give Up the Ghost (2009)
  • Bear Creek (2012)

Jej muzyka to szeroko pojęte country z elementami rocka, alternatywy i indie. Z ciekawostek na temat utwórów Branci udało mi się wyszukać informację, że amerykański serial Grey’s Anatomy wykorzystał  cztery utwory Brandi do ścieżki dźwiękowej:  Tragedy, What Can I Say, Throw it All Away oraz The story.

Mi osobiście muzyka Brandi Carlile bardzo się spodobała. Mimo, że jestem fanem ciężkich brzmień to taka odskocznia w kierunku takiego country jest jak najbardziej udana. Oczywiście jak to ja wysłuchałem wszystkie albumy Brandi i jestem pod wrażeniem. Nie jest to muzyka wyszukana. Jest ona bardzo prosta, ale jednocześnie niezwykła. Lubię ten naturalny dźwięk gitary akustycznej i ten zachrypnięty wokal. Polecam wszystkim utwory Barndi Carlile, bo uważam, że są warte przesłuchania.

Skomentuj

