Fini zapowiadają…

Jest to mój pierwszy wpis już w nowym 2015 roku. Chcę wam z tej okazji złożyć najserdeczniejsze życzenia. Nowy rok w muzyce to przede wszystkim zapowiedzi nowych albumów czy tras koncertowych, o których będę was informował.

nightwish2013bandnew_638

Całkiem niedawno znany wszystkim fanom ciężkiego grania zespół Nightwish zapowiedział nową płytę. Będzie to już ich dziewiąta płyta w karierze. Krążek będzie nosił tytuł Endless Forms Most Beautiful. Usłyszymy na nim nową wokalistę grupy Floor Jansen , która jest znana z formacji After Forever czy Revamp.

Wszystkie poprzednie wydania z Tarją na czele bardzo mi się podobały i mam do nich ogromny sentyment. Po odejściu Tarji wokalistką została Anette Olzon. Pierwsza płyta z Anette Dark Passion Play nie powaliła na kolana, choć niektóre utwory przypadły mi do gustu. Po wspaniałym według mnie Imaginaerum również z wokalem Anette nadszedł czas na nową płytę. Jestem bardzo ciekaw nowego brzmienia Nightwish z mocnym głosem Floor na czele. Trudno będzie się kolejny raz przestawiać i przyzwyczajać do nowej wokalistki. Pogodziłem się z brakiem Tarji, polubiłem głos Anette do tego stopnia, że śledzę jej solowe dokonania, a teraz będę musiał zacząć wszystko od nowa. Każda wokalistka wnosiła coś nowego do Nightwish. Tak więc pozostało tylko czekać na nowy krążek i ocenić jak wypadnie z Floor.

Endless Forms Most Beautiful ma ukazać się w marcu, a dokładniej 27.03.2015 roku. Ma zawierać 11 nowych kompozycji. Za wydanie płyty odpowiedzialna jest Wytwórnia Nuclear Blast, która skupię szeroką gamę grup grających miedzy innymi szeroko pojęty metal. Z ciekawostek jakie zapowiedział Nightwish jest współpraca ze światowej sławy biologiem, ewolucjonistą Richardem Dawkinsem. Jest on autorem takich publikacji jak: Bóg Urojony, Samolubny Gen czy ślepy Zegarmistrz. Można się domyśleć, że współpraca zespołu z naukowcem będzie miała wpływ na tematykę utworów zawartych na krążku.

Małą namiastką nowego albumu Nightwish będzie singiel Élan, który ma ukazać się 13 lutego 2015 roku. Tak więc nie pozostało nic innego jak czekać na najpierw na singiel, a następnie na płytę.

2 uwagi do wpisu “Fini zapowiadają…

  1. Hej, dzięki za komentarz u mnie. Mamy podobny gust muzyczny, a to sobie bardzo cenię wśród blogerów 🙂 Może moglibyśmy informować się o nowych notkach? Z przyjemnością będę czytać Twoje wpisy.
    Co do Twojego komentarza dotyczącego Epiki to zgadzam się z Tobą, Epica wydała album zasługujący na bycie na samym szczycie rankingu, ale w tym przypadku miałam do czynienia z dwoma idealnymi i wyśmienitymi albumami. Zadecydowała więc moja sympatia do danych wykonawców. Epica nagrała po prostu wspaniały album. TPR natomiast to jeden z zespołów mojego życia. To wykonawca, który często pomagał mi w trudnych chwilach. Z którym jestem już naprawdę długo. Myślę, że rozumiesz 🙂

    Ahhh, Nightwish… Mogę się pochwalić, że słucham ich ponad 10 lat. Gdy zaczynałam zespół miał w swoich szeregach również Tarję (która solo jest równie fenomenalna jak w Nw). Przez ten czas bardzo się zmieniali… „DPP” faktycznie nie jest wybitnym albumem, jednak znajduje się ta jedna z moich ulubionych piosenek Nightwisha – The Poet And The Pendulum. „Imaginaerum” byłoby natomiast wspaniałe gdyby wydał je Tuomas, ale solo, a nie z zespołem. Album ten bardzo pasuje do magicznego „Music Inspired by The Life and Times of Scrooge”. Do Nightwisha już nieco mniej. Wiem, że wiele osób się ze mną nie zgadza, ale według mnie IM jest za mało „Najtłiszowski”. Mam wrażenie, że zespół chciał dopasować się do możliwości Anette. Z jednej strony dostaliśmy takie wspaniałe kompozycje jak „Scaretale” (Tarja nigdy by tak nie zaśpiewała!). Z drugiej strony zatracił się ten klimat budowany przez wiele lat przez Tarję i jej kolegów. Wystarczy posłuchać „Angels Fall First” czy „Oceanborn”. Wtedy ich muzyka była magiczna, baśniowa, cudowna. Oczywiście nie twierdzę, że „IM” jest słabe. Moim zdaniem ono po prostu nie pasuje do Nw. Za mało w tym metalu, za dużo popu, rocka itd. Jako fanka o tak długim stażu mogę być zawiedziona. Mimo wszystko fajnie, że się rozwijają i nagrywają cały czas coś nowego. Nadzieja we Floor, którą z całego trio Tarja-Anette-Floor lubię i doceniam najbardziej. Ma olbrzymie możliwości i niesamowitą charyzmę. Nowy album Finów będzie na pewno zaskoczeniem 🙂

    Pozdrawiam, Namuzowani.blog.onet.pl

    • Dziękuję za odwiedziny i za wyczerpujący komentarz 😉
      Co do Nightwish i IM to już kwestia gustu po prostu. Innym może się spodobać innym nie. Przyznam, że początkowo miałem mieszane uczucia, ale oprócz kwestii muzycznej poruszyły mnie teksty, które są według mnie wspaniałe. Zgadzam się, że Floor jest bardzo charyzmatyczna i ma możliwości. Pokazała to wyruszając z finami w trasę koncertową. Tak więc odliczam do premiery singla i albumu 😉
      Jeśli chodzi o informowanie o nowych notkach to jestem jak najbardziej za i zapraszam do obserwowania 😉
      Do was również będę zaglądać bo przyjemnie się czyta wasze wpisy i jeśli możecie dodajcie widget umożliwiający subskrypcję, bo nie znalazłem go na waszym blogu 🙂

Skomentuj

