Podsiadło z rockowym pazurem

Zapewne nikomu nie trzeba przedstawiać osoby Dawida Podsiadło. Laureat programu X Factor i autor wspaniałej płyty Comfort and Happiness. Zdobył aż cztery Fryderyki i myślę, że nagród za muzyczne osiągnięcia będzie nadal przybywać.

Wspomniany album zyskał miano albumu roku. Wcale się temu nie dziwię, bo jest to muzyka na światowym poziomie. Mi jednak płyta nie przypadła zbytnio do gustu. Podsiadło śpiewa znakomicie i nie mam nic do zarzucenia w tej kwestii. Podziwiam go, że obrał taką drogę, że nie dał się zniszczyć przez media i pozostał sobą. Nagrał płytę, która odzwierciedla go w stu procentach. Ja niestety nie należę do grona miłośników jego albumu. Kompozycje na nim są naprawdę bardzo dobre, choć jak dla mnie trochę za spokojnie. Spodobały mi się jedynie dwa kawałki: No i Trójkąty i kwadraty. Te dwa utwory to jedyne energiczne momenty na płycie.

Gdy zbliżała się trasa koncertowa męskiego grania zainteresował mnie utwór Elektryczny, w którym pierwsze skrzypce u boki Brodki gra Podsiadło. Byłem po prostu zdumiony, że on potrafi zaśpiewać z taką werwą i z rockowym zacięciem.

Jakiś czas temu w Dzień Dobry TVN gościł zespół Curly Heads. Okazało się, że jest to kapela Dawida. Kolejny raz ten chłopak mnie zadziwił. Oczywiście nie przeszedłem obok tego obojętnie i znalazłem w sieci kilka utworów zespołu. Grupa wykonuję rock alternatywny, a ja bardzo lubię takie klimaty. Następnie wyczytałem w sieci, że zamierzają wydać swój pierwszy album. Tak więc cierpliwie czekałem na premierę. Gdy nadszedł dzień premiery i album był już dostępny do na spotify zabrałem się do przesłuchania materiału. No i muszę przyznać, że chłopaki z Curly Heads wykonali kawał dobrej roboty wydając płytę, która nosi tytuł Ruby Dress Skinny Dog. Jeśli chodzi o styl śpiewania Dawida to zdecydowanie bardziej przypadł mi do gustu jego rockowy wokal.

Płyta wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Słucha się jej przyjemnie i co najważniejsze nie nudzi i jest energiczna. Choć jeszcze troszeczkę za łagodnie, ale to może moje małe zboczenie 🙂 Album podobnie jak solowe wydawnictwo Dawida jest na bardzo wysokim poziomie muzycznym, Kompozycje są przemyślane, ciekawe i godne uwagi. Uważam, że chłopaki mają szansę zaistnieć za granicami kraju, czego im z całego serca życzę.

Tak prezentuję się płytka Ruby Dress Skinny Dog

Skomentuj

